Klaas Vedder (Tapilux):

TAPILUX: KWALITEIT LATEN ZIÉN

Tapilux woning- en projectinrichting vroeg Effekt Media een nieuwe huisstijl te ontwerpen en te adviseren over goede promotie. De jonge eigenaar Klaas Vedder (29) wil de goede naam van zijn zaak waarmaken, en dat vol overtuiging laten zien. Dat kan op verschillende manieren.

‘Actie geeft extra reuring’

Opa Klaas Vedder had in Amersfoort een eigen woninginrichtingzaak. In 2012 opende zijn kleinzoon op 26-jarige leeftijd de verbouwde Tapilux in Meppel. ‘Mijn opa heeft het hier nog drie keer kunnen zien,’ vertelt de jonge Klaas. ‘Die eerste keer… ja, die blik was goud waard. Hij keek in het rond en er was stilte. Het was een mooie stilte. Zoveel trots proefde ik.’

Klaas Vedder werkte tot de overname als bedrijfsleider in Zwolle. Energiek, vriendelijk en met verstand van zaken runt hij nu zijn eigen winkel. Bij hem moet alles netjes voor elkaar zijn. ‘Mijn vader – hij werkt als projectinrichter – is mijn vertrouwenspersoon. Hij is méér dan mijn beste sparringpartner. Hij kan mij perfect afremmen’, lacht hij.

Kwaliteit laten zien
Tapilux staat voor vakmanschap, kwaliteit en service. ‘Dat wilden we beter laten zien’, legt de ondernemer uit. ‘Ik ben op zoek geweest en heb diverse reclamebureaus geprobeerd. Met Freek Heidema klikte het direct. Hij is niet enkel leverancier, maar iemand die overlegt en samenwerkt.’

Grafisch ontwerpster Theresa Halfmouw bezorgde Tapilux een passende huisstijl, nieuw en fris. Effekt Media werkt deze uit in flyers, advertenties, beursmateriaal (beachvlaggen, roll-up banners), Facebook en Twitter.

Zo gaan eind maart flyers voor de voorjaarsactie met de Nieuwe Meppeler mee. ‘De 25%-kortingsactie geeft extra reuring’, zegt Klaas Vedder. ‘Er stond trouwens eerst “Vanaf 1 april” op, maar dat hebben we op advies van Freek weggehaald. ‘T/m 18 april is genoeg.’